Ma Bőcs, Berzék és szüleim lakhelye, Sajóhídvég térségében áradt a Hernád, itt tetőzött. A mi falunkban két lakóházat veszélyeztett, ezek kb. 300 méterre találhatóak a szülői háztól. Itt található a szabadtéri színpad is, amely a hétvégén jutna nagyobb szerephez, hiszen az évente esedékes falunapot tartják meg, amelyre általában sokan – a faluból elszármazottak – térnek haza nosztalgiázni. De, mégsem ez a lényeg, sok árvízet átéltünk már, előbb-utóbb elmegy a víz. Inkább az boszant, hogy a szerencsétlen Bőcsöt – ahol a Borsodi Sörgyár van , ergó iparűzési adó bőven jut a településnek – minden egyes, a legkisebb vízszint-emelkedéskor kettévágja a Hernád. Ilyenkor a falu lakói 30km-t utaznak, hogyha találkozni akarnak egymással. Igen muris, mondhatnám – ha nem lettem volna többször szenvedő alanya a dolognak – mikor a falubeliek átordibálnak egymásnak az árvíz felett. (Mint az a bácsika, aki el sem hagyta a falut sohasem, mégis négy országnak volt állampolgára életében…)Nem lehetne erre valami megoldást találni? Gátat építeni esetleg?!
Gyurcsány elvtársat kérdezze, Elvtársnő !Ők nem csinálják a Vásárhelyi tervet évek óta.(Hazugságpropagandára persze mindig jut pénz.Na persze a nyomdász HAVER, a borsodiak meg nem haverok…)Hogy nem Elvtársnő ? Aki ellenzékiként nem nyújt be bizalmatlansági indítványt az elvtárs(nő) and amp; haver.
Adsz rá 100 mrd-ot polgártárs?S legyen a neve Új Vásárhelyi-terv, lévén amiről Te beszélsz, az egy 150 éves terv. Egyébként meg 'ők' jelentették be 2003-ban, tudod, olyan hazugságpropagandaként.Szóval nem kell Gyurcsány elvtársat kérdezni, ahhoz, hogy tudjuk: nincs rá (elég) pénz. Jó ideje megy az erőlködés, hogy EU-s finanszírozással meg lehessen oldani, mint minden hasznos és haszontalan beruházást ebben az országban.
Én csak azt nem értem, hogyan jön ide Gyurcsány…azt a nyomorék gátat Orbánék is megépíthették volna, vagy bárki, de mégsem tették/teszik…
anno, még debreceniként egy építéi vállalkozásnál dolgoztam, amely kis csatornázási munkákat végzett, ergo semmi köze nem volt a gátépítéshez. Aztán hogyhogy nem, hirtelen több milliárdos cég lett, és a Tisza melletti gátakat építhette. Ja, hogy a tulajdonosnak meg egy bizonyos Orbán Viktornak egymás mellett volt a szőlője Tokajhegyen? Végül is, úgy építettünk soksok milliárdért gátat, hogy fogalmunk sem volt, hogy kell. Szóval, én nem csak Gyurcsány elvtársat kellene erről megkérdezni … 🙂
Orbán Viktor kormánya a 2002-es árvíz után sok pénzt fordított a gátépítésre, és újjáépítésre de utána jött a kormányváltás. Maradt a Tiszán 80 km gát, amit nem fejeztek be.Az új kormányok rohadtul nem adtak pénzt a megvalósításra. De propagandára pld. csak ebben az évben több, mint 2 milliárd jutott, pld. kormányszóvivői portálra 200 milla, miközben a földnyilvántartásra nem jut semennyi, az Unió már büntetné is országunkat, és most éppen az az anyázás tárgya, hogy Fletóék meg a parasztokkal fizettetnék meg a saját hanyagságukat. Ezek arra költik a pénzt, amire nem kéne, amire meg kéne, arra nem költik.Szerény személyes véleményem szerint előbb kellett volna befejezni a gátépítést, mint mindenféle fölösleges hidakat stb. építeni oda, ahová csak 10 év múlva fog elérni az autópálya.Ez így totál szervezetlen és kaotikus, csak egyféle rendezőelvet látok benne: a lenyúlás lehetőségét és mértékét. Ehhez értenek, mással meg nem is foglalkoznak.Az, hogy ne tudnák, hogy kell gátat építeni, szerintem erősen elfogult vélekedés. Ne keverjük össze a mérnöki munkát a földmunkát végző gépkezelők munkájával.De fölösleges minden vita, ha a rózsaszín szemüveg oda van ragasztva … 🙂
Így van, így van.Nem mondom, hogy a narancs-foncsoros szemüveggel tisztább a látás, de mindenképp szárazabb, biztonságosabb érzés.Az a büdös helyzet, hogy nem az utolsó évben kellene minden nagy, népnek is jó munkát elkezdeni. Függetlenül attól, hogy narancs, vagy szegfű van hatalmon. Érdekes módon, Nemzeti Színház elkészült 'időben'. (Bár 36 év kellett hozzá; de a végleges 2 év alatt meglett.)Talán Siklós Máriát ezzel kellett volna megbízni, és volna most nagy boldogság az ország keleti felében.Egyébként elgondolkodtató, hogy milyen felesleges hídakról beszélsz. Anno Viktorék építettek hidat Esztergomnál. Ja, ott volt korábban, csak felrobbant.Akkor Szekszárd. Ott sincs még autópálya.Csak nem Dunaújvárosra gondolsz? Pedig azt a hidat azért használják. Ugyanis vacak dolog híd hiánya miatt 40 km-t kerülni, elárulom, akad a Duna másik oldalán néhány település, ahol ez a híd nem feltétlenül felesleges.Az más kérdés, hogy perpill még csak az 51-es útba köt be a másik oldalon, pedig soksávos.Fel kell fogni, nagyobb folyóparti város esetén a híd nem luxus, ha van mindkét oldalán autópálya, ha nincs.Ha meg a hírhedt kőröshegyi völgyhídra gondolsz, el kell áruljam, azt a megoldási verziót 2000-ben fogadták el, s erőteljes szava volt benne Kőröshegy önkormányzatának.
A dunaújvárosira gondolok. Ott nem messze egymástól ezennel már két híd is van, 8-as autópálya meg sehol. A kőrőshegyi hídra állítólag nem lett volna szükség, ha néhány km-re délebbre húzódna az autópálya, és a mocsárba (fonyódi nagyberek stb.) se kellett volna akkor extra költségért autópályát építeni. Csak ebből a kettőből kijött volna az összes gát ára. Igaz, hogy így viszont szép a balatoni panoráma az autópályáról, és a kocsi hátsóüléséről is lehet vöcsköket fotózni :). Amúgy meg nehogy már egy önkormányzat szabja meg, hogy akkor most az adófizetők pénzéből 60 milliárddal többet költsünk. Akár narancs, akár szegfű.Felesleges híd nyilván nincs, de értelemszerű prioritásoknak kéne lenniük. Ne a tetejét kezdjék először építeni a házaknak, az alapozással kezdeni sokkal célszerűbb.
Somolygok (vagy csomojogjak?), hogy milyen jó kis történetek kerekednek bármilyen témából, aminek főszereplője a fehér és fekete király (hogy mikor ki a fekete, a fehér, az nézőpont /politikai meggyőződés/ kérdése). Marlen esetleg írnál posztot a napfelkeltéről? Olyan kíváncsi vagyok! :DDD
Namost pl. az én oldalamról nagyon nincs köze egyik királynak sem a dologhoz. Pláne nem főszerep szintjén.Ezeket a dolgokat olyan hétköznapi emberek csinálják, mint Te vagy marlen vagy én.Marhára nem GYF vagy OV találja ki, hová kerüljön híd, és gát, maximum rábólintanak. Sőt. Nem is ők építik fel. Maximum beígérik a rávalót.Ez annyiban somolyognivaló, ahogy somolygok azon, mikor a bótban a pultosnéni kesztyűnélkül adja oda a felvágottat és még rá is nyúl a mérlegre.