Igen, igen gyors körkérdés! Kinek, mely(ek) a kedvenc filmje(i)? Kérnék szépen rövid indoklást is:) Köszönöm:) (az indoklásom a kérdés miatt az, hogy célom van vele:))És őszinte sajnálatomra, a nagy-nagy filmrajongók most éppen nyaralnak vagy egyéb helyeken okosodnak.
'A mások élete'. lac
a tizedes meg a többiek. (merthogy benne a múlt, jelen, jövő.) 😀
jah, thomas voltam 🙂
Amerikai SzépségNos, elsősorban az utolsó monológ miatt, mert a cselekményt akár Vonnegut is írhatta volna, mert a zenéje csodálatos, a humora bájos, és minden fenntartás nélkül tudok azonosulni az értékrendjével. Meg mert gyönyörű.L.Zs.
Részemről is talán az Amerikai Szépség, de mondok mást inkább, A Remény Rabjai. Nem, nem azért, mert az IMDB-n az első (második?), hanem mert bárhányszor nézem, állandóan megdöbbent a mondanivalója, a kivétel nélkül csillagos ötös szereplőgárda, a helyszín, a cselekmény, az elmúlás, stb… Frank Darabont messze legjobban sikerült alkotása, bár a Halálsoron mellett sem mehetünk el…Ha pedig nem amerikai filmről lenne szó, talán a nem olyan régi Faun Labirintusa fogott meg kőkeményen, valamint a Luc Besson-féle Leon a Profi. Magyar vonatkozású filmek közül egyik kedvencem az Angol Beteg, csodálatos, egyszerű, megdöbbentő.Magyar film pedig… Odavágott a falhoz a Fehér Tenyér, a Presszó (kurvajó!), a Kontroll (nem, nem azért mert divatfilm volt).Vacz voltam
Részemről is talán az Amerikai Szépség, de mondok mást inkább, A Remény Rabjai. Nem, nem azért, mert az IMDB-n az első (második?), hanem mert bárhányszor nézem, állandóan megdöbbent a mondanivalója, a kivétel nélkül csillagos ötös szereplőgárda, a helyszín, a cselekmény, az elmúlás, stb… Frank Darabont messze legjobban sikerült alkotása, bár a Halálsoron mellett sem mehetünk el…Ha pedig nem amerikai filmről lenne szó, talán a nem olyan régi Faun Labirintusa fogott meg kőkeményen, valamint a Luc Besson-féle Leon a Profi. Magyar vonatkozású filmek közül egyik kedvencem az Angol Beteg, csodálatos, egyszerű, megdöbbentő.Magyar film pedig… Odavágott a falhoz a Fehér Tenyér, a Presszó (kurvajó!), a Kontroll (nem, nem azért mert divatfilm volt).
Forrest Gump – mert ez a FILM. Mert Gump én vagyok.Berlin felett az ég – letett valami olyat az 'asztalra', amit addig még senki.Taxisofőr – mert én is csak segíteni akarok, aztán előbbutóbb egy strici majd a puskám elé kerül.Keresztapa – mert azért mégiscsak pasiból vagyok.A közelmultból pedig a United93. Ott ültem a moziban, és hirtelen a repülőn találtam magam. Megdöbbentő.lipp
Lipp, hogy kerültél a repülőre??????? Hiszen a moziba ültél be, nem a repülőre!!!!!!!!Vacz(:D)
Nézd meg késő este egy moziban, nagy vászonnal, nagyon kevés nézővel, és megtudod 🙂 lipp
Jujj! Luc Bessonról jut eszembe: A NAGY KÉKSÉGET majd` elfelejtettem :):):) imááááádom! Kea
jah, brekegtem:))
mivel Liller kovetelte, de indokot en most nem tudok, ilyen melegben meglagyul az ember agya,,,meg az enyem is..tehat egyelore CSAK:)egyértelműNagy kékség, az örök szerelem….egy héten belül 4szer láttam amikor 'először' néztem meg..mert delfin…és mert minden, ami delfin..és mert a vége egy kicsit sem negatív, de hát ebben senki nem érett egyet még velem:)Veszett a világ…..mert Love me tender:DMagnóliák, Ütközések..mert a fotelhez szegeztek, bár meg sem akartam eredetileg nézni őket…és mert nem kevés a mondanivalójuk..és mert csak..Lili, velem semmire nem fogsz menni, utalok érzéseket magyarázni, az nem az én asztalom:)és az eredeti japán Kis hableány..ja, hogy az rajzfilm?:))hirtelen első nekifutásra ennyi:)
erdekes, hogy a Veszedelmes viszonyokat még senki sem említette:)(brekk)
Juj, pedig az egy csodás film. Azt spec nagyon kedvelem magam is.Ada
A nagy kékség nekem is pozitív volt Brekk, határozottan! :)És a veszedelmes viszonyok is – John Malkovich – hmmmm….. 🙂 kea
Casablanca? Ponyvaregény? Trainspotting? Amelie csodálatos élete?:)Senki nem?:)Netán Schindler listája?
Jahh, és a Macskafogó?:)
Harcosok klubja, mert beint a fogyasztói társadalomnak.Üvegtigris, mert átjön a lepukkant magyar valóság.Idétlen időkig, mert baromi jó az ötlet.Vaklárma, mert az egyetlen film, amin mindig ugyanakkorát röhögök.agi
Kategóriafüggő esetemben:Háborús film esetében a Black Hawk down – Sólyom végveszélyben; bár ha nem sorozatnak tartanám, akkor Az elit alakulat lenne itt.Vígjátékban csakéskizárólag Frank Drebin nyomozhat, bárhol, bármikor.Krimi-dráma műfajában elfogult vagyok a Mou gaan dou – Szigorúan piszkos ügyek miatt, esetleg Az ígéret megszállottja (Dürrenmatt – Nicholson) ingathat meg.Nem teljesen akciófilm – művészfilm esetén: A nagy kékség és Leon a profi hibátlan a főszereplők és a rendező miatt.Azonban vannak filmek, amelyeket kategóriától függetlenül 'csodának' tartok, és bárhol bármikor (Keresztapa, Schindler listája, Remény rabjai, Forrest, Halálsoron, stb.)day2
nahnézzük mit tudok hirtelen összeszedni: Ütközések, a benne lévő megdöbbentő helyzetek miatt. Amores perros az életről alkotott képe miatt. A legutóbbi két michel gondry gyermeki bájuk és kreativitásuk okán. Az ötödik pecsét ( természetesen ). Eraserhead: csak gyönyörködni benne. Dancer in the Dark a katarzis és Björk hangja miatt. Berlin felett az ég. Ezenfelül 84, ragyogás mechanikus narancs- a teljesség igénye nélkül. Hogy ki voltam azt meg találjátok ki 😉
én tudom:) marlen
Nagyon nehéz kérdés.Imádtam a Mátrixot, évekig. Faltam a filozófiáját, a cselekményét, az ötleteit. De inkább az Apokalipszis, most! -ra szavaznék, az nagyon jó…De amúgy inkább a Harcosok Klubja és a Ponyvaregény.Európaiból meg a Megint lakótársat keresünk. Jobb, mint az eredeti.
a halál keresztútján (miller`s crossing)mert ez minden idők legerőteljesebb gengszterfilmje, és mert valóban egy olyan mű, melynek minden kockáját aranyba kéne önteni.veszett a világ (wild at heart)mert david lynch mindig lenyűgöz az ocsmány és gusztustalan jeleneteivel, melyek legalább olyan gyönyörűek, mint egy sydney pollack film erős kontrasztokban fürdő, festmény szerű képei.kutyaszorítóban (reservoir dogs)mert napjain egyik legtehetségesebb rendezőjének mindenféle pátosztól mentes, végtelenségig egyszerű, mégis frenetikusan eredeti filmje ez.casablancamert kertész mihály filmjében minden a helyén van. bogie és bregman románca minden idők legszebbike, valamint a helyszín és a szituáció is telitalálat.a john malkovich menet (being john malkovich)mert vizuális és erkölcsi határokat feszeget, miközben pokolian szórakoztató. spike jonze napjaink egyik legnagyobb filmese.félelem és reszketés las vegas-ban (fear and loathing in las vegas)mert oly mértékig szürreális mintha salvador dalí egy életen át izzadta volna véres verejtékkel. az elállatiasodás remekműve.2001: űrodüsszeia (2001: a space odyssey)mert 40 éve semmi sem tudta felülmúlni műfaján belül, és mert hangulata oly egyedülállóan meghatározhatatlan és erőteljes, hogy az máig lenyűgöz.észak északnyugat (north by northwest)mert alfred hitchcock műve minden idők legironikusabb és egyben egyik legfeszültebb kémfilmje, valamint cary grant egyik legemlékezetesebb szerepe.a vágy villamosa (a streetcar named desire)mert egy páratlan film a visszautasításról, tébolyról, vágyakozásról és az ifjúság édes madarának hirtelen elröppenéséről.a remény rabjai (the shawshank redemption)mert andy dufresne története megindító, s bizonyítja az ócska közhelyet, mi szerint a remény hal meg utoljára. minden idők legjobb filmje nem létezik, de ha létezne, biztosan a remény rabjai lenne az….és mennyi mindent kihagytam, te úr isten:)fight club, american beauty, la strada, manhattan, taxi driver, citizen kane, csak hogy a legszembetűnőbbeket említsem.így aztán ez nem all time toplista csak egy amolyan 'polcratekinteksezekugranakbeelsőre' típusú szelekció:)SonnyCrockett
Hmmmm….vajh` kinek a listája is lehet ez?:) Üdv, neked Drága:) marlen
zazie a metrón, louis malle (nem nehéz kitalálni miért…:) amúgy ezekért is: fekete-fehér párizs, új-hullám, kamera, színészek, sztori, miegymás.picasso kalandjai, időtlen, imádtam 10 éves korom óta, de van pár olyan dolog, amit csak pár éve értettem meg…árvácska, megható.macksafogóhoz csatlakozom. örökzöld, a zenéje is. kiváncsian várom a folytatást.nyírfaligetek, gyönyörűen szomorkás.cassavettes: a hatás alatt álló nő. (nagyon összetett és egyben egyszerű)pierrot a bolond (allons-y allonso, könnyed)bonnie és clyde (amerikai, 70es évek, új hollywood, de retróban játszódik. gainsbourg is írt egy számot)